Monday 11 November 2013

PROMO MAAL HIJRAH (SPA PACKAGE)

PROMOSI SEMPENA MAAL HIJRAH!!

TAWARAN HEBAT BAGI PAKEJ DI BAWAH :

-MANDI SUSU
-COCONUT BODY SCRUB
-HEALING FOOT TREATMENT

* Bagi ahli harga promosi RM 88 sahaja
   bukan ahli RM 128
* Jimat RM 40 bagi sesiapa yang sudah menjadi ahli
   terhad sehingga hari sabtu ( 30/11/13)

MANDI SUSU


Mandi susu atau milk bath sejatinya adalah mandi biasa, dengan menambahkan susu atau bahan susu dalam campuran air mandi. Selain susu, bahan lain yang sering dijadikan tambahan pada mandi susu di Upeh Spa adalah lavender, kelopak bunga mawar, jeruk lemon, dan sebagainya. Selain membersihkan tubuh, mandi susu juga dapat mengangkat sel kulit mati, mencerahkan warna kulit, serta regenerasi kulit. 

Susu juga memiliki banyak bahan yang dapat mengurangi bintik-bintik hitam pada wajah dan tubuh untuk meningkatkan warna kulit dengan cara yang sempurna. Rawatan ini juga dapat menghasilkan kulit yang putih gebu serta putih bercahaya. Ini adalah kerana, di dalam susu terdapat khasiat semulajadi seperti vitamin D, vitamin A dan juga asid laktik yang mampu mengekalkan kelembapan kulit.




Manfaat utama mandi susu untuk kulit tubuh:

Membersihkan kulit.


Mandi susu di Upeh Spa bertujuan untuk membersihkan kulit dengan mengangkat sel kulit mati. 

Regenerasi sel kulit dan mencegah penuaan diri.

Kandungan protein dalam susu berkhasiat untuk membentuk sel kulit yang baru. Setelah sel kulit mati diangkat dan dibersihkan, protein akan bekerja membantu meningkatkan sel kulit untuk memperbaharui kulit diri, sehingga regenerasi sel kulit lebih cepat terjadi. Keadaan ini sangat baik untuk mencegah penuaan pada diri dan menghindari kerutan di kulit.

Menghaluskan kulit.

Susu mengandungi lactic acid (asam laktik) yang berkhasiat menghaluskan kulit.Jika dilakukan secara rutin kulit akan lebih halus dan lembut. 

Mencerahkan warna kulit.

Mandi susu mampu mencerahkan warna kulit. Rendaman susu selama 15 – 20 minit setiap hari pada pagi dan malam hari selama 2 minggu mampu mencerahkan warna kulit lebih cerah dari sebelumnya.

Terapi untuk menghilangkan stress kulit dan tubuh.

Merendam tubuh dalam air hangat yang dicampur susu juga dapat menjadi terapi untuk menghilangkan stress,imsonia dan  lelah. Sangat baik jika dilakukan selepas aktiviti harian, atau pada malam hari sebelum tidur. Rendamlah tubuh dalam air hangat yang telah dicampur dengan susu kerana ia boleh menyegarkan badan serta membantu memulihkan penyakit imsonia.


COCONUT BODY SCRUB


Kelapa dikenal dengan manfaatnya yang sangat banyak. Hampir setiap bahagian dari kelapa dapat dimanfaatkan, mulai dari batok kelapa untuk membuat arang, airnya yang dapat diminum dan memiliki kandungan zat antioksidan yang tinggi, serta buahnya dipakai untuk bahan baku memasak.
Tapi tahukah Anda, bahawa parutan buah kelapa dapat digunakan sebagai scrub yang sangat bermanfaat bagi kecantikan kulit?
Scrub Kelapa
Scrub kelapa sangat sesuai digunakan untuk merawat kulit, terutama bagi Anda yang memiliki jenis kulit kering. Scrub kelapa memiliki banyak kandungan minyak yang berkhasiat untuk mengangkat sel-sel kulit mati, menghaluskan dan melembabkan kulit tubuh.
Caranya : oleskan scrub kelapa yang telah diparut ke seluruh tubuh sambil digosok perlahan. Lalu bilas dengan air hangat. Lakukan secara rutin untuk menjaga kulit tubuh tetap halus dan lembut.

Scrub Kelapa dan Garam
Tumit pecah-pecah pun dapat diatasi dengan menggunakan scrub kelapa dan garam ini.
Caranya parut 1/2 buah kelapa dengan tekstur agak kasar lalu campurkan dengan 1/2 sendok teh garam. Oleskan pada tumit kaki yang pecah-pecah sambil digosok perlahan. Biarkan beberapa saat dan bilas hingga bersih. Lakukan secara rutin 3 kali per minggu sebelum tidur di malam hari untuk mengembalikan tumit yang pecah-pecah menjadi halus mulus.


HEALING FOOT TREATMENT



 




Ketidakselesaan pada telapak dan tulang kaki boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit seperti sakit pinggang, bahu, tengkuk dan sembelit kerana kesihatan kaki memberi kesan besar terhadap organ dalaman individu. Rawatan Healing Foot Treatment kaki membantu individu mencapai tahap kesihatan yang lebih berkualiti kerana ia disifatkan sebagai terapi alternatif dengan mengaplikasi urutan pada titik tertentu di tapak kaki.


Kelebihan rawatan
  • Melancarkan pengaliran darah
  • Meningkatkan daya tahan individu
  • Mengurangkan risiko tulang reput
  • Menyeimbangkan kedudukan badan
  • Melancarkan pergerakan
  • Menguatkan otot kaki
  • Mengurangkan risiko kencing tidak lawas
  • Menguatkan tulang dan pinggul
  • Mengurangkan risiko sakit sendi
  • Mengurangkan rasa letih
  • Mengelak risiko sembelit
  • Mengurangkan masalah usus
  • Mengurangkan masalah pada bahagian peranakan.



For more information, Please contact :

UPEH SPA & BEAUTY CENTRE (PG 0278664-X)
23G, Lrg  Pauh Jaya 1/2, Tmn Pauh, 13700 Sbrg Perai, Penang.
(Beside Seri Pauh Hotel)
Tel:010-404 3008 / 013-440 8002

1 comment:

  1. pakej yang sangat berpatutan sempena maal hijrah.. cepatlah sebelum terlambat..kami UPEH SPA mengalukan kedatangan anda :)

    ReplyDelete